Om du vill ångra eller plocka bort något i din beställning går det bra tills beställningen är utskriven och behandlingen av ordern påbörjad. Efter att paketet gått till packning hos oss så går det inte att ändra i lagda order. Hur snabbt vi hinner påbörja packning efter att vi fått in beställningarna varierar på hur stor vår orderingång är, men vi försöker alltid att packa och skicka så snabbt som möjligt så det är ofta svårt att ändra i lagda orders.
Du har full rätt att byta till annan produkt eller ångra ditt köp inom 14 dagar.
Önskar du returnera en vara står du själv för returfrakten. Skicka paketet med en frakttjänst som går direkt till vår företagsadress. Förslagsvis Posten eller Schenker. Varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning med eventuella originalhandlingar samt dina kunduppgifter. Alla återbetalningar sker via Klarna 5-7 dagar efter att vi registrerat returen. Vi förbehåller oss rätten att vid en eventuell retur av vara att göra ett värdeminskningsavdrag om varans skick har förändrats i sådan utsträckning att den inte längre går att sälja till en annan kund utan att göra ett avdrag på försäljningspriset. Går fakturatiden ut innan vi har hanterat din retur så går du in på Klarna.se eller via deras app och bestrider fakturan.
Vi löser ej ut varor som returneras till ombud, mot postförskott eller efterkrav.
Öppet köp/bytesrätt gäller EJ på varor speciellt beställda för dig eller rabatterade varor.
Gör så här:
- Packa produkterna väl. Du ansvarar för att varan/varorna är hela när de kommer fram. Lägg i lapp med ditt namn, adress och ordernummer.
- Köp en frakt hos ett ombud (OBS! Du ska inte be om en returfrakt utan en vanlig frakt till företag med PostNord eller Schenker).
OBS! Skickar du paketet till ett ombud kommer det automatiskt att gå tillbaka till dig, vi har ej möjlighet att hämta ut ditt paket! - Vi packar upp och kontrollerar varan. Pengarna återbetalas till via Klarna 5-7 dagar efter att vi registrerat din retur.
Skicka returen till:
Eriksgården i Sjöbo AB
Hörrs byaväg 272
275 92 Sjöbo
Samma villkor gäller som för returer, se ovan. Du lägger sedan själv en ny beställning.
Aviserade varor som ej hämtas ut av kunden och därför går tillbaka till Eriksgården i Sjöbo debiterar vi returfrakt för. För att täcka returfrakt och administrativa kostnader debiteras 300 kr.
Vi ersätter ej paket som försvunnit pga. felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter. Om paketet gått i retur pga. felaktiga adressuppgifter eller telefonnummer så att paketet ej kunnat aviseras gäller samma villkor som ovan.
Kontrollera alltid ditt paket när du är kvar på utlämningsstället! Ser du en uppenbar skada på kartongen eller hör att det skramlar misstänkt så öppna paketet när du är kvar på utlämningsstället. Personalen där anmäler att kartongen är skadad osv. Du tar sedan kontakt med oss via mejl till butik@eriksgarden.nu.
OBS! En reklamation ska anmälas till oss inom tre dagar från att du har hämtat ut din vara. Uppge ditt ordernr i mejlet och bifoga bilder på skadad produkt samt emballage. Vi står för eventuell returfrakt vid reklamationer, samt frakt vid försändelse av ny produkt alternativt återbetalning av pengar.